База данных тестових помилок

( 1 Vote ) 

 

Назва тесту

Джерело

Тип помилок

1. Багаторівневий особистісний опитувальник «Адаптивність» А.Г.Маклаков

1. Практикум по психологии менеджмента и профессиональной деятельности: / Под ред. Г. С. Никифорова, М. А. Дмитриевой, В. М. Снеткова. – СПб.: Речь, 2001., 2. Практическая психодиагностика. Методики и тесты. / Под ред. Д. Я. Райгородского. – Самара: Издательский Дом «БАХРАХ-М», 2002.

У Д.Я. Райгородскому – обробка не повна; в Нікіфорова - є помилки в перекладі в Т-бали шкал СМІЛ тощо. Не прочитавши статтю автора - користуватися тестом коректно можна.

2. Методика оцінки суггестивності, автор та первинне джерело невідомі.

Елисеев О. П. Практикум по психологии личности. – 2-е изд. – СПб.: Питер, 2006. (с. 224-225)

Дивна формула підрахунку, не розшифровані коефіцієнти. Результати по формулі не відповідають наведеним нормам, т.к. якщо користуватися формулою, мінімальний бал по тесту складає 35 балів, а норми починаються з 20-ти балів. Можливо, в формулі не потрібно додавати 20, а норми починаються з 15-ти балів.

3.Біографічний опитувальник (BIV),  Bottscher, Jager, Lischer, 1976

Чикер В.А. Психологическая диагностика организации и персонала. – СПб.: Речь, 2003.

1) В тексті опитувальника збита нумерація пунктів на 32-му пункті: він повторюється 2 рази і далі всю нумерацію потрібно збільшувати на одиницю - 33 - це 34, 34 - це 35 і так до кінця. 
 
2) Помилка в ключі: шкала PSYKON ключова відповідь 6а (а не 6б).

4. Тест «Практичне мислення дорослих» Акімова М. К, Козлова В. Т, Ференс Н. А.

Акимова М. К, Козлова В. Т, Ференс Н. А. Тест «Практическое мышление взрослых» // Психологическая диагностика. – 2008. - №2. – С. 4-133.

Помилка в стимульном матеріалі. Виправлений варіант завдання 2 субтеста 3 до тесту «Практическое мышление взрослых» размещено у журналі Психологическая диагностика. – 2008. - №3. – С. 113.

5. Опитувальник "Шкали психологічного благополуччя" К.Ріфф

Шевеленкова Т.Д., Фесенко П.П. Психологическое благополучие личности (обзор основных концепций и методика исследования) // Психологическая диагностика. – 2005. - №3. – С. 95-127.

Є кілька опечаток. Виправлення друкарських помилок там же, стор. 137.

6. Тест структури інтелекту (TSI) Р.Амтхауера

Елисеев О. П. Практикум по психологии личности. – 2-е изд. – СПб.: Питер, 2006. (с. 342-371)

1) На стор. 343 неправильно вказано час виконання 5-го і 9-го субтестів, потрібно навпаки: 5-й субтест 10 хв, 9-й субтест - 3 хв. на запам'ятовування і 6 хв. на відтворення. 
 
2) В описі завдань розділу 6 і зразках рішень в Зразку 2 перше число «2» - не потрібно, правильна послідовність: 9, 7, 10,8, 11,9, 12 ... 
 
3) У Розділі 6, завдання 102 останнє число послідовності не "60", "23". 
 
4) В прикладі побудови профілю з перекладом в шкалу 20-80 за останнім субтесту повинен бути коефіцієнт «4», а не 5 і 3. І в цілому сам переклад сумнівний. Повинні бути таблиці нормативів - перекладу сирих балів в стандартну шкалу для різних груп, а не однакові для всіх коефіцієнти.

7. Метод портретних виборів (адаптований тест Сонді)

Собчик Л.Н. Модифицированная методика Сонди. Тест восьми влечений. – СПб.: Речь, 2003.

 

У загальній схемі на стор. 30-31 при описі Я-потягу: підпис до 5-го фактору «k» замість «Потреба в особистої та колективної ніжності» має бути «Потреба в звуженні сфери Я (егосістола)», а в підписі до 6-го фактору «p» замість «Садомазохизм» має бути: «Потреба в розширенні сфери Я (егодіастола)».

8. Опитувальник К. Л. Вілсона "Цикл управлінських умінь", 1973

 Чикер В.А. Психологическая диагностика организации и персонала. – СПб.: Речь, 2003.

В інтерпретації результатів на стор. 31 1-й абзац зверху повинно бути не «Високі оцінки в блоках 1-6 і низька мотивація мети», а «Низькі оцінки в блоках 1-6 і низька мотивація мети». 

 

Там же на стр 31 3-й абзац знизу написано: «Якщо у керівника висока оцінка за шкалою «Мотивація мети », він свого роду непотрібний баласт ...», повинно бути: «Якщо у керівника низька оцінка за шкалою« Мотивація мети », він свого роду непотрібний баласт ... »,

9. Опитувальник Міні-мульт (СМОЛ), 71 пункт

Райгородский Д.Я. (редактор-составитель) Практическая психодиагностика. Методики и тесты. Учебное пособие. – Самара: БАХРАХ-М, 2002.

В збірнику Д.Я. Райгородського вказано, що тест Міні-Мульт - це адаптація MMPI Ф.Б. Березіна і М.П. Мірошникова. Це неправильно, так як це адаптація В.П. Зайцева і не тесту MMPI, а його вже скороченого західного аналога Mini-Mult І. Кінканнона. 
 
Правильні джерела:
Зайцев В.П. Вариант психологического теста Mini-Mult // Психологический журнал. – 1981. - №3. – С. 118-123.

Зайцев В.П. Психологический тест СМОЛ // Актуальные вопросы восстановительной медицины. – 2004. - №2. – С. 17-19.

10. Методика діагностики емоційності по В.М. Русалову  Ильин Е.П. Эмоции и чувства. – СПб.: Питер, 2001. – 752 с.  Методика розміщена на с. 543. На початку приведена шкала брехні у вигляді фрази: «Вопросы 2, 10, 18, 25, 31, 38 служат для проверки адекватности оценивая опрашиваемым своего поведения. Испытуемые, набравшие по этой шкале 18 баллов и больше, по инструкции автора методики, должны исключаться из дальнейшей обработки». Тут закладена помилка в номері завдання - повинен бути не №38, а №39. Крім того, судячи зі змісту завдань, пункти № 18, 25, 31 і 39 є зворотними, тобто результати по них повинні інвертуватися (1 змінюватися на 4, 2 на 3 і навпаки).

Продовження буде… Ми будемо вдячні усім колегам за інформацію зі знайдених помилок у тестах. Інформація буде опублікована у цій рубриці з вказанням особи, яка її прислала. Заздалегідь спасибі!