Назва тесту |
Джерело |
Тип помилок |
---|---|---|
1. Багаторівневий особистісний опитувальник «Адаптивність» А.Г.Маклаков |
1. Практикум по психологии менеджмента и профессиональной деятельности: / Под ред. Г. С. Никифорова, М. А. Дмитриевой, В. М. Снеткова. – СПб.: Речь, 2001., 2. Практическая психодиагностика. Методики и тесты. / Под ред. Д. Я. Райгородского. – Самара: Издательский Дом «БАХРАХ-М», 2002. |
У Д.Я. Райгородскому – обробка не повна; в Нікіфорова - є помилки в перекладі в Т-бали шкал СМІЛ тощо. Не прочитавши статтю автора - користуватися тестом коректно можна. |
2. Методика оцінки суггестивності, автор та первинне джерело невідомі. |
Елисеев О. П. Практикум по психологии личности. – 2-е изд. – СПб.: Питер, 2006. (с. 224-225) |
Дивна формула підрахунку, не розшифровані коефіцієнти. Результати по формулі не відповідають наведеним нормам, т.к. якщо користуватися формулою, мінімальний бал по тесту складає 35 балів, а норми починаються з 20-ти балів. Можливо, в формулі не потрібно додавати 20, а норми починаються з 15-ти балів. |
3.Біографічний опитувальник (BIV), Bottscher, Jager, Lischer, 1976 |
Чикер В.А. Психологическая диагностика организации и персонала. – СПб.: Речь, 2003. |
1) В тексті опитувальника збита нумерація пунктів на 32-му пункті: він повторюється 2 рази і далі всю нумерацію потрібно збільшувати на одиницю - 33 - це 34, 34 - це 35 і так до кінця.
2) Помилка в ключі: шкала PSYKON ключова відповідь 6а (а не 6б).
|
4. Тест «Практичне мислення дорослих» Акімова М. К, Козлова В. Т, Ференс Н. А. |
Акимова М. К, Козлова В. Т, Ференс Н. А. Тест «Практическое мышление взрослых» // Психологическая диагностика. – 2008. - №2. – С. 4-133. |
Помилка в стимульном матеріалі. Виправлений варіант завдання 2 субтеста 3 до тесту «Практическое мышление взрослых» размещено у журналі Психологическая диагностика. – 2008. - №3. – С. 113. |
5. Опитувальник "Шкали психологічного благополуччя" К.Ріфф |
Шевеленкова Т.Д., Фесенко П.П. Психологическое благополучие личности (обзор основных концепций и методика исследования) // Психологическая диагностика. – 2005. - №3. – С. 95-127. |
Є кілька опечаток. Виправлення друкарських помилок там же, стор. 137. |
6. Тест структури інтелекту (TSI) Р.Амтхауера |
Елисеев О. П. Практикум по психологии личности. – 2-е изд. – СПб.: Питер, 2006. (с. 342-371) |
1) На стор. 343 неправильно вказано час виконання 5-го і 9-го субтестів, потрібно навпаки: 5-й субтест 10 хв, 9-й субтест - 3 хв. на запам'ятовування і 6 хв. на відтворення.
2) В описі завдань розділу 6 і зразках рішень в Зразку 2 перше число «2» - не потрібно, правильна послідовність: 9, 7, 10,8, 11,9, 12 ...
3) У Розділі 6, завдання 102 останнє число послідовності не "60", "23".
4) В прикладі побудови профілю з перекладом в шкалу 20-80 за останнім субтесту повинен бути коефіцієнт «4», а не 5 і 3. І в цілому сам переклад сумнівний. Повинні бути таблиці нормативів - перекладу сирих балів в стандартну шкалу для різних груп, а не однакові для всіх коефіцієнти.
|
7. Метод портретних виборів (адаптований тест Сонді) |
Собчик Л.Н. Модифицированная методика Сонди. Тест восьми влечений. – СПб.: Речь, 2003.
|
У загальній схемі на стор. 30-31 при описі Я-потягу: підпис до 5-го фактору «k» замість «Потреба в особистої та колективної ніжності» має бути «Потреба в звуженні сфери Я (егосістола)», а в підписі до 6-го фактору «p» замість «Садомазохизм» має бути: «Потреба в розширенні сфери Я (егодіастола)». |
8. Опитувальник К. Л. Вілсона "Цикл управлінських умінь", 1973 |
Чикер В.А. Психологическая диагностика организации и персонала. – СПб.: Речь, 2003. |
В інтерпретації результатів на стор. 31 1-й абзац зверху повинно бути не «Високі оцінки в блоках 1-6 і низька мотивація мети», а «Низькі оцінки в блоках 1-6 і низька мотивація мети».
Там же на стр 31 3-й абзац знизу написано: «Якщо у керівника висока оцінка за шкалою «Мотивація мети », він свого роду непотрібний баласт ...», повинно бути: «Якщо у керівника низька оцінка за шкалою« Мотивація мети », він свого роду непотрібний баласт ... »,
|
9. Опитувальник Міні-мульт (СМОЛ), 71 пункт |
Райгородский Д.Я. (редактор-составитель) Практическая психодиагностика. Методики и тесты. Учебное пособие. – Самара: БАХРАХ-М, 2002. |
В збірнику Д.Я. Райгородського вказано, що тест Міні-Мульт - це адаптація MMPI Ф.Б. Березіна і М.П. Мірошникова. Це неправильно, так як це адаптація В.П. Зайцева і не тесту MMPI, а його вже скороченого західного аналога Mini-Mult І. Кінканнона.
Правильні джерела:
Зайцев В.П. Вариант психологического теста Mini-Mult // Психологический журнал. – 1981. - №3. – С. 118-123.
Зайцев В.П. Психологический тест СМОЛ // Актуальные вопросы восстановительной медицины. – 2004. - №2. – С. 17-19. |
10. Методика діагностики емоційності по В.М. Русалову | Ильин Е.П. Эмоции и чувства. – СПб.: Питер, 2001. – 752 с. | Методика розміщена на с. 543. На початку приведена шкала брехні у вигляді фрази: «Вопросы 2, 10, 18, 25, 31, 38 служат для проверки адекватности оценивая опрашиваемым своего поведения. Испытуемые, набравшие по этой шкале 18 баллов и больше, по инструкции автора методики, должны исключаться из дальнейшей обработки». Тут закладена помилка в номері завдання - повинен бути не №38, а №39. Крім того, судячи зі змісту завдань, пункти № 18, 25, 31 і 39 є зворотними, тобто результати по них повинні інвертуватися (1 змінюватися на 4, 2 на 3 і навпаки). |
Продовження буде… Ми будемо вдячні усім колегам за інформацію зі знайдених помилок у тестах. Інформація буде опублікована у цій рубриці з вказанням особи, яка її прислала. Заздалегідь спасибі! |