Розроблені доц. О.Л.Луценко
Коментар: студенти факультету психології Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна вивчають курс психодіагностики в 5 - му семестрі , він завершується складанням іспиту і починаючи з курсової роботи третього курсу студенти вже здатні застосовувати отримані знання на практиці.
Вимоги до роботи з конструювання тесту
1 . Вибірка досліджуваних осіб початкова - не менше ніж 100 осіб , репрезентативна .
2 . Обгрунтування теоретичного конструкту тесту. Обгрунтування необхідності створення тесту , порівняння з уже наявними .
3 . Початковий робочий об'єм тісту - не менше 40 завдань , остаточний - не менше 20 завдань .
4 . Проведення процедури аналізу та відсіювання завдань тесту .
5 . Перевірка дискримінативності тесту.
6 . Перевірка основних видів валідності тесту. Кроссвалідізація тесту. ( Вибірка - ще мінімум - 30 осіб).
7 . Перевірка надійності тесту двома способами - по однорідності і по стійкості в часі.
8 . Факторизация тесту.
9 . Обчислення орієнтовних норм до тесту , опис норм , отриманого розподілу показників по тесту.
10 . У додатку - стислий посібник із застосування тесту і його психометричні характеристики. Бажано - подальше видання тісту у вигляді методичних рекомендацій під авторством студента та його наукового керівника.
Додаткові вимоги до роботи з адаптації закордонного тесту
1 . Узгодження з автором тесту на право адаптації в Україні .
2 . Переклад і аналіз теоретичних положень автора оригінального тесту.
3 . Переклад тесту з експертизою адекватності перекладу . Зворотній переклад з української на мову оригіналу і перевірка перекладу.
4 . Аналіз крос -культурних відмінностей та обгрунтування необхідності переробки завдань , яким немає аналогів в українській мові та культурі.
5 . Інші вимоги до конструювання тесту залишаються в силі.
Додаткові вимоги до роботи з адаптації тесту для інших вікових груп
1 . Узгодження з автором тесту.
2 . Обгрунтування застосовності тесту для іншої вікової групи.
3 . Теоретичний опис специфіки вікової групи , особливо її лінгвістичних особливостей , інтересів , домінуючої мотивації і т.п.
4 . Інші вимоги до конструювання тесту залишаються в силі.
Всі інші методичні принципи , які стосуються оформлення , списку літератури , вступу, висновків і т.п. є універсальними і також поширюються на роботи з конструювання та адаптації тестів.